Nova krađa na kontakt mreži brze pruge Beograd-Novi Sad, vozovi idu 30 km na sat
Preduzeće Infrastruktura železnice Srbije saopštilo je da je zbog nove krađe delova kontaktne mreže na delu brze pruge između Nove Pazove i Stare Pazove, ponovo prinuđeno da na toj deonici uvede lagane vožnje i smanji brzinu putničkih vozova.
Umesto 200 kilometara na sat, na ovom delu brze pruge Beograd – Novi Sad, putnički vozovi saobraćaće brzinom od svega 30 kilometara na sat, navedeno je u saopštenju.
Očekuje se da će zbog toga doći do poremećaja u funkcionisanju putničkog železničkog saobraćaja između Beograda i Novog Sada.
Kako je precizirano, krađa delova kontaktne mreže otkrivena je jutros, prilikom redovnog obilaska brze pruge stručnih službi Infrastrukture železnice Srbije i pripadnika MUP-a.
Između Nove Pazove i Stare Pazove ukradeno je ukupno sedam čvrstih tačaka, koje služe da obezbede stabinost zateznog polja kontaktne mreže.
Od toga su četiri na kolosecima iznad brze pruge Beograd-Novi Sad, a tri na tzv. šidskim kolosecima, odnosno na pruzi Beograd-Šid.
Istaknuto je da se ovakvim krađama direktno ugrožavaju životi ljudi i bezbednost železničkog saobraćaja, uništava imovina, a Infrastrukturi železnice Srbije nanosi ogromna materijalna šteta.
Infrastruktura železnice zato očekuje i traži efikasnu i odlučnu akciju nadležnih državnih organa, otkrivanje i hvatanje kradljivaca železničke opreme u najkraćem roku i njihovo najoštrije kažnjavanje.
Stručne ekipe Infrastrukture će nakon prolaska poslednjeg voza večeras na brzoj pruzi početi zamenu čvrstih tačaka.
Podseća se i da su na meti kradljivaca čvrste tačke kontaktne mreže, koje su napravljene od nosećeg užeta i služe da obezbede stabilnost jednog zateznog polja kontaktne mreže, koje je dugo oko 1.600 metara.
Te čvrste tačke su redovno pod naponom od 25.000 volti i lopovi ih kradu i dok su pod tako visokim naponom.
Iz Infrastruktura železnica Srbije izvinjavaju se putnicima i korisnicima usluga zbog mogućih poremećaja u funkcionisanju saobraćaja na brzoj pruzi zbog krađe delova i opreme kontaktne mreže i železničke infrastrukture.
Pisao Relja N.
Коментари
Постави коментар