Enigma u GSP: Privatniku 30 miliona za farbanje autobusa, a sami bi mogli za 15
„Očitajte svoju kartu prilikom ulaska“ (čuje se kako aparat iz autobusa to izgovara) poručuje svakodnevno putnicima GSP Beograd, koji svoju finansijsku kartu nije očitao prilikom ulaska u novu poslovnu godinu, pa tako mimo svake poslovne i ekonomske logike farba autobuse marke Solaris kod privatnika, iako bi taj posao mogao da radi sam.
„GSP se raspada, i sve što radi gradska vlast danas, svi pokušaji da se prikaže da GSP funkcioniše, su samo estetska hirurgija“, kaže Mila Popović iz SSP-a.
Polovina je predviđena za komoru za farbanje, ali tek kada se svi autobusi ofarbaju“, rekao je Ivan Banković iz Sindikata GSP Centar.
Pored računanja, ni logika nije jača strana čelnika GSP-a, pa će tako nakon što potroši 36 miliona dinara uložiti i neophodnih 15 miliona za modernizaciju. Pitanje je zašto GSP jednostavno nije odmah uložio tih 15 miliona i autobuse ofarbao sam?
„Logike nema, na to ukazujemo dugi niz godina, sedam ili osam godina. Vi u GSP-u imate službe koje se time bave, imate radionice i radnike poput bravara, limara, ali i lakirera. Ali nemate komoru, adekvatno opremljen prostor, alat“, naglasio je Banković.
„To vam je ista ona logika kada kupujete turske BMC autobuse na gas, a nemate gasnu stanicu. Pa onda prvo nabavite autobusa, pa tek onda ulazite u posao ugovora sa gasnom stanicom, a onda taj privatnik koji je dobio posao da treba da obezbedi gasnu stanicu, to ne može još narednih godinu dana da obezbedi tu stanicu i onda vam BMC autobusi stoje na parkingu i propadaju. To je ta odluka, to je SNS logika“, ocenjuje Mila Popović.
Autobusi se farbaju zbog toga što je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić doneo ad-hok odluku o uklanjanju reklama sa vozila javnog prevoza, što su zaposleni GSP-a i učinili, ali potpuno nestručno i bez alata za rad, pa je boja bila oštećena, tvrde naši sagovornici.
„Posao skidanje reklama je urađen preko noći zbog odluke Aleksandra Šapića, GSP i drugi prevoznici su imali jako malo vremena da to urade, zato je posao i urađen tako. Reklame je uklanjao GSP koji nema alata za tako nešto, ali su ih uklanjale i neke agencije. Šteta je ostala GSP-u i platiće je građani Beograda iz kase GSP-a“, naglasio je Banković.
„Iako su oni pod garancijom, garancija ne važi, jer je šteta nastala prilikom uklanjanja reklama i zato plaćamo novih 30 miliona dinara za farbanje tih autobusa“, dodaje Popović.
Poslove održavanja karoserije vozila GSP-a već godinama dobijaju iste firme: Autoremont Pivašević, Kordun metali, SDT Group i Srbo auto, čiji je aktuelni generalni direktor Milan Sofronić bivši tehnički direktor GSP-a. Kažu naši sagovornici – u pitanju je „dil“ ekonomija.
„Mi smo imali i prethodnih godina ovo i može reći da su ovo korupcionaški dogovori u kojima se čine usluge za korist ljudi bliskih SNS-u. To govori da se radi o lošem vođenju i firme i grada“, navodi Lazović.
„Uvek iste firme dobijaju posao i svaka nabavka je kao skrojena za te firme“, dodaje Banković.
Firma SDT Group je prema našim informacijama, dobila ovaj posao 20. januara i to ekspresno, samo par dana nakon otvaranja ponuda. Ivan Banković kaže, tender je za SDT Group bio nacrtan, jer je ova firma i ranije dobijala poslove farbanja Solarisovih, ali i nekih drugih autobusa.
„Na žalost, jesmo znali iako je u pitanju tender, kada vidite tehničku specifikaciju, da je to napisano za SDT group“, kaže Banković.
I to nije jedini problem.
„Prvobitna zamisao je da farbamo 100 vozila, a kada preračunate i vidite da je cena oko 800.000 dinara po jednom autobusu, vi ćete imati 45 ofarbanih vozila, jedan više-manje, ali će ova štetna praksa biti nastavljena“, računa Banković.
Šta će biti sa preostalih 55 autobusa koji zbog visoke cene neće biti ofarbani, iako je planirano, kao i zašto ove poslove nije odradio GSP – nije poznato, jer niko od predstavnika ove firme nije odgovorio na naša pitanja, kao ni gradonačelnik Šapić.
Pisao Relja N.
Коментари
Постави коментар