Kada je žuto svetlo – žuto, a kada crveno i da li će kamere snimati i pešake
Milan Božović, stručnjak za bezbednost saobraćaja, objasnio je u Novom danu kada je žuto svetlo na semaforu žuto, a kada se gleda kao crveno, kao i kako će nova pravila kažnjavanja pomoću kamera uticati na pešake.
Ministarstvo unutrašnjih poslova najavilo je da od petka počinju nova kažnjavanja u saobraćaju. Kazne će biti od 20.000 do 40.000 dinara ili čak mogućnost odlaska u zatvor, a prekršaji koji će se snimati kamerama su prolazak na crveno svetlo na raskrsnicama i prešačkim prelazima.
Milan Božović, stručnjak za bezbednost saobraćaja, kaže da kamere koje su za snimanje na objektima sigurno neće učestvovati u toj varijanti kontrole saobraćaja.
„Moraju da budu odgovarajuće, da budu povezane na odgovarajuće sisrteme koji detektuju prekršaje, da se utvrdi ko je vozio, a onda se šalje kazna“, kaže.
Kaže da su to „red light kamere“.
„Njiihov zadatak je da detektuju prolazak na crveno svetlo na semaforu, zavisi od sistema, negde se registruje prva ili druga sekunda. Sistem je podložan podešavanju“, kaže.
Dodaje da pretpostavlja da će biti korisne za slučaj saobraćajnih nezgoda u raskrsnicama i pešačkim prelazima.
„Pretpostavljam da će tužilaštvo imati mogućnost da skine video zapis. Najteže je bilo da se utvrdi ko je prošao na crveno, a ko na zeleno, zapravo kome je koje svetlo bilo uključeno“, kaže.
Govorio je i o prolasku na žuto svetlo.
„Ono što mi prepoznajemo kao javnost kao žuto zapravo su dve varijante žutog svetla. Prva je crveno i žuto, dve sekunde pre nego što se ugasi crveno uključi se žuto, a po završetku zelenog se pali žuto i to je čisto žuto, tada je uključeno samo žuto. Kada su uključeni i crveno i žuto zajedno, to je jednako crveno“, kaže.
Prema njegovim rečima, pojedini rgadovi su uveli sisteme video nadzora.
„Negde detektuju brzinu, negde prelazak preko pune linije i polukružno. Smederevo je značajno uspelo da smanji broj prekršaja u gradu sa prekoračenjem brzine upravo pomoću video nadzora. Svi gradovi mislim da mogu uvesti određen broj kamera, smanjiće se potreba za određenim brojem ljudi, odnosno saobraćajnih policajaca“, kaže on.
Kazna je, misli on, ista i kada vas zaustavi policajac i kamera, samo se razlikuje način utvrđivanja prekršaja.
„Pešaci će pretpostavljam biti usnimljeni, a što se tiče dobijanja kazni, mislim da te kamere ne prepoznaju lice osobe automatski, pa u tom smislu mislim da neće dobijati na kućnu adresu kazne za prelazak na crveno, ali bez obzira na to moraju poštovati prelazak na crveno kao i vozači“, kaže Božović.
Ista je situacija i sa vozačima bicikala i električnih trotineta, kaže.
„Nije moguće utvrditi ko je vozio, jer nemate registarsku oznaku ni jednog ni drugog, ali ako dođe do nezgode video zapis će pomoći da se utvrdi ko je na koje svetlo prošao“, kaže.
Misli da će obrada ići automatski.
„Naprosto prvo će se slati automatski upit vlasniku ko je upravljao vozilom u tom trenutku, zatim će se na osnovu te informacije obrađivati podaci i slati onom ko je vozio za dalje postupanje. Pretpostavljam da će svako ko je usnimljen dobiti kaznu“, kaže on.
Pisao Relja N.
Коментари
Постави коментар